Why did you choose this painting?

The main reason is that some people fly in airplanes in the sky and some walk on the ground. I focus on the space in between. It gradually came into view for me. As you know, people commute under a complex maze of lampposts in Yangon. I used to live in the downtown. Now I live in a suburban area and miss the heart of the city. So I did this painting. I wanted to show that in this city these things can be beautiful. It’s not only European cities such as Paris. I wanted to show beauty exists here too. You can usually find lampposts in underdeveloped countries. But they can’t put a lot of resources into street lighting. So the power lines, instead of being straight, are chaotic. Our society is chaotic on the same level. The chaos could be interpreted symbolically. But it’s also beautiful. So in this painting I compare the beauty of lampposts with the still image of buildings.

Has life for you as a painter changed in the past decade?

The subject of my paintings has continued to be buildings. But there are some changes in my new series ‘Three Moons’. In villages, people gather outside their homes when there’s a full moon. It looks wonderful, doesn’t it? There are some places in Yangon where you can see the full moon. But I’m not satisfied with just one moon. I want more and I want to add more moons to my paintings. So I gave it the title ‘Three Moons’. I like lines so much. I want lines to be slanted. Even if they’re straight, I want them to be slanted. They might not be slanted in reality, but I use my personal freedom to make them slanted. You find the same concept in the paths we take. Some people may walk straight, some may walk slanted. You have to have contradictions. That’s the main point. This is a world of contradictions.

18 February 2020

I

လှဖုန်း

ဒီပန်းချီကားကို ဘာလို့ ရွေးတာလဲ။

အဓိကအကြောင်းရင်းကတော့ သူများတွေ မိုးပေါ်က လေယာဥ်ပျံတွေပျံကြတယ်။ အောက်ကနေ လမ်းတွေလျှောက်ကြတယ်။ အဲ့ကြားထဲမှာ ကျနော်က ဖြတ်မြင်နေတာ။ အဲ့မြင်နေရတာက တဖြည်းဖြည်းနဲ့ ချစ်ဖို့ကောင်းလာတယ်။ ရန်ကုန်က သိတဲ့အတိုင်းပဲ ဓာတ်တိုင်းကြိုးတွေ ရှုပ်ရှက်ခတ်နေတဲ့အောက်မှာ လူတွေသွားတယ်လာတယ်။ နောက်ပြီးတော့ ရန်ကုန်မြို့လယ်မှာ အကိုက နေခဲ့တာ။ မြို့ပြင်မှာနေတာကြာတော့ ရန်ကုန်မြို့ကို တဖြည်းဖြည်းလွမ်းလာရင်းနဲ့ အဲ့ပန်းချီကားတွေကိုရေးတာ။ နောက်ပြီးတော့ ဒီမြို့မှာလည်း ဒီဟာတွေက လှပါလား။ ဥရောပမှမဟုတ်ဘူး၊ ပါရီမှမဟုတ်ဘူး။ အလှတွေက ဒီမှာလည်းရှိပါလားဆိုတဲ့ဟာလည်း ပြချင်တယ်။ အဲ့ဒီဓာတ်တိုင်ဆိုတဲ့ ကိစ္စက ရှင်းရှင်းပြောရရင် သိပ်နိမ့်ကျတဲ့ နိုင်ငံတွေမှာပဲ ဓာတ်တိုင်ဆိုတာ ရှိတာများတယ်။ သိပ်မလုပ်နိုင်တော့ဘူး၊ လိုင်းတွေက မဖြောင့်နိုင်တော့ဘူးဆိုတော့ အဲ့ဟာတွေကြားမှာ ဓာတ်တိုင်တွေက ရှပ်ရှက်ခတ်နေတာ။ ငါတို့ လူ့ပတ်ဝန်းကျင်မှာ လူတွေသွားလာကြတာလည်း ဒီလိုပဲ ရှုပ်ရှက်ခတ်နေတယ်။ ဒီမြို့မှာ ရှုပ်ထွေးမှုတစ်ခုကတော့ နမိတ်ပ ပုံရိပ်လိုမျိုးနဲ့တော့ ပြတာပဲ။ ဒါပေမယ့် အဲ့ဒါတွေက အလှတရားဖြစ်သွားတာ။ ဒါကြောင့် ဒီဓာတ်တိုင်အလှတရားနဲ့ တည်ငြိမ်နေတဲ့ အဆောက်အဦးတွေကို ယှဥ်ပြတာပေါ့။

ပြီးခဲ့တဲ့ဆယ်စုနှစ်အတွင်း ပန်းချီဆရာတစ်ယောက်အနေနဲ့ ဘဝမှာ အပြောင်းအလဲတွေရှိလား။

ပန်းချီကား subject ကတော့ တိုက်တွေပဲ။ ဒါပေမယ့် အခုလုပ်တဲ့ Three Moon series မှာ ပြောင်းလဲသွားတာရှိတယ်။ ရွာမှာ ဓလေ့အရ လသာရင် အပြင်ထွက်ကြည့်ကြတယ်။ ကြည့်ကောင်းတယ် သိတယ်မလား။ ရန်ကုန်မြို့မှာ အဲ့လို လထွက်တဲ့နေရာတွေ ရှိတယ်။ ဒါပေမယ့် ကျနော်က လတစ်လထဲနဲ့ အားမရဘူး။ လောဘကြီးတယ်။ အဲ့ဒါကြောင့် အကိုက သုံးလ လေးလ ဆွဲပစ်ချင်တာ။ Three Moon ဆိုပြီး အဲ့ဒါကြောင့် လုပ်လိုက်တာ။ အကိုက လိုင်း အရမ်းကြိုက်တယ်။ အကိုက အရမ်းစောင်းချင်တယ်။ တည့်တာတွေကို ပြန်စောင်းချင်တာ။ ဒါက အကို့ရဲ့ ကိုယ်ပိုင်လွတ်လပ်ခွင့်မို့လို့ စောင်းတာ။ အပြင်မှာစောင်းချင်မှ စောင်းမှာလေ။ အဓိက ကျနော်တို့ သွားနေတဲ့လမ်းကလည်း အခုလိုပဲ ဆန့်ကျင်ဘက်တွေပဲလေ။ ထောင်တဲ့လူက ရှိရင် လွှဲတဲ့လူက ရှိမယ်။ ဆန့်ကျင်ဘက်လေးတွေထည့်ပေးလိုက်တာ။ အဲ့ဒါက အဓိကပါပဲ။ ဆန့်ကျင်ဘက်တွေ ပေါင်းစည်းထားတဲ့ လောကကြီးပေါ့။

၂၀၂၀ ဖေဖော်ဝါရီလ ၁၈