Why did you choose this painting?

When I was working on this series of paintings, I had a lot of issues in my private life. In these paintings, I mainly wanted to highlight red and black. Red is success and black is failure. I wanted success and failure to joust on the canvas. The colours, not the subject, are my focus here. I also made sharp brush strokes. In 2013, I had marital problems. I could no longer build a life with my wife. And I was drawn into troubles. I did this series while facing all these issues. It was my inspiration, a do-or-die situation. I also like Burmese dance and performance. The subject naturally fits with strokes of red and black. The colours were most important to me while I was working on this series. The subject is just there to assist them. Even now, the brush work and colour I use match my emotions on a subject. That’s my habit.

Has life for you as a painter changed in the past decade?

I want to talk about my private life. There were good and bad things. As I said before, I had to gain confidence to rebuild my life. Some of my friends helped me. And I sold a lot of paintings from this series. So I had some success. I was financially more secure. Although I went through a divorce, I won custody of my daughter. So everything just faded away. Now I’m doing a series on Myanmar ladies. I don’t live by ‘isms’. If modernist presentation is good, I’ll use it. If abstract presentation is better, I’ll use it. I choose what seems most effective.

18 February 2020

I

ကေမိုးကို

ဒီပန်းချီကားကို ဘာလို့ ရွေးတာလဲ။

ကျနော် အဲ့ကားတွေ ရေးတုန်းက ကျနော့်ပုဂ္ဂလဘဝမှာ ဒုက္ခသုက္ခတွေ ခံနေရတဲ့အချိန်ပါ။ အဓိကက အဲ့ကားတွေရေးတာက ကျနော်က အနီနဲ့အနက်နဲ့ကို ဦးစားပေးတာ။ အနီနဲ့အနက်နဲ့မှာ အနီက အောင်မြင်မှု၊ အနက်က ကျရှုံးမှု။ အောင်မြင်ခြင်းနဲ့ ကျရှုံးခြင်းကို ကျနော်က နှစ်ခုကို စီးခြင်းထိုးတာ။ အဲ့ဒီမှာ subject က အဓိက မဟုတ်တော့ဘူး။ အရောင်တွေက အဓိက။ ရေးချက်တွေလည်း ကျနော် ပြတ်ပြတ်သားသားရေးထားတယ်။ အဲ့ဒီနှစ်ပိုင်း ၂၀၁၃ က ကျနော် အိမ်ထောင်ရေး အဆင်မပြေဘူး။ ကျနော့် အမျိုးသမီးနဲ့ ကျနော် ဘဝကို တည်ဆောက်လို့မရဘူး။ အဲ့မှာ ကျနော် တော်တော်လေး ဒုက္ခ သုက္ခရောက်သွားတယ်။ အဲ့ကြားထဲကမှ ပေါက်ထွက်ပြီးတော့ ဒီစီးရီးကို ရေးဖြစ်တာ။ တွန်းအားပေးသွားတာပေါ့။ နေမလားသေမလား do or die ပေါ့။ နောက် မြန်မာမင်းသားမင်းသမီးရဲ့အငြိမ့်တွေ ဇာတ်တွေကိုလည်း သဘောကျတယ်။ အနီအနက်ရေးချက်ထဲမှာ subject က အလိုလိုပါသွားတဲ့သဘောပါပဲ။ အဲ့ဒီစီးရီးရေးတုန်းက အဲ့အရောင်က ကျနော့်အတွက်အရေးကြီးဆုံးပဲ။ subject က သူ့ကို ကူညီသွားတဲ့သဘောလေးပဲ။ ကျနော် အခုရေးနေတာတွေဆိုရင် အကြောင်းအရာတွေအပေါ်ခံစားမိပြီး သူနဲ့လိုက်ဖက်မယ့် အလျဥ်းသင့်တဲ့ ကျနော့်ရဲ့ brush work တွေ အရောင်တွေ ကျနော်က သုံးပြီးရေးတယ်။ အဲ့ဒါ ကျနော့်ရဲ့ အကျင့်ပဲပေါ့။

ပြီးခဲ့တဲ့ဆယ်စုနှစ်အတွင်း ပန်းချီဆရာတစ်ယောက်အနေနဲ့ ဘဝမှာ အပြောင်းအလဲတွေရှိလား။

ကျနော့်ရဲ့ တစ်သီးပုဂ္ဂလဘဝပဲ ပြောရမှာပဲ။ အဆင်ပြေတာမပြေတာတွေရှိတယ်။ အဲ့ဒါကလည်း ကျနော် ခုနပြောသလို ကိုယ့်ဘာသာ confidence ယူပြီး တည်ဆောက်လာတာ။ မိတ်ဆွေအပေါင်းအသင်းတွေ ကျနော့်ကို ကူညီတာတွေရှိတယ်။ အဲ့ဒီ အနီနဲ့ စီးရီးရေးတော့ အရောင်းအဝယ်ဖြစ်တယ်၊ အောင်မြင်တာပေါ့။ ငွေရေးကြေးရေးလည်း အဆင်ပြေလာပြီး အိမ်ထောင်ကွဲပေမယ့် ကျနော့် သမီးလေးကို ပြန်ပြီး ထိန်းသိမ်းစောင့်ရှောက်နိုင်တယ်ဆိုတော့ အဲ့ကိစ္စတွေက တဖြည်းဖြည်းနဲ့ မှိန်ဝါးသွား တယ်။ အဆင်ပြေပြေနဲ့ နောက်ထပ် Myanmar ladies စီးရီးတွေ ရေးဖြစ်တယ်။ ကျနော်စိတ်ခံစားမှုနဲ့ အာရုံရရင်ရသလို၊ ism အစွဲကို မထားဘူး။ မော်ဒန်နည်းနဲ့ပြသင့်တယ်ဆို မော်ဒန်နဲ့၊ abstract နဲ့ပြသင့်တယ်ဆို abstract နဲ့ပြတယ်။ ထိရောက်မယ့်နည်းကို အသုံးပြုတယ်။

၂၀၂၀ ဖေဖော်ဝါရီ ၁၈